onsdag, december 22, 2010

Tips: la musique française

Då och då snöar jag lite lätt in på Fransk musik. Förstår inte alltför mycket då gymnasietidens franskalektioner bestod av allt annat än franskastudier. Men jag tycker Franskan är fantastiskt vackert.  Bör och ska fasen i mig ta upp det språket igen. Hur ska jag annars kunna bo i Paris och studera konstvetenskap, om jag inte förstår vad de säger? Det duger ju inte!

Hursom, här till ert förfogande är tre av mina mest spelade franska låtar:
Den första känner nog nittoprocent av den kvinnliga befolkningen till då den var med i det sista avsnittet av SATC- La belle et le bad boy . (ja, jag insåg just hur fruktansvärt klyschigt detta inlägg blev)
Jag tror även att många känner igen denna J'En ai marre, och av samma sångerska: La candida

À cœur vaillant rien d’impossible.
Salut!


(Ingenting är omöjligt för ett villigt hjärta)





3 kommentarer:

  1. Svar: Åh vad gullig du är! Tack så hemskt mycket! :-)

    SvaraRadera
  2. sv; haha ja, men det sluta nästan med en gång sen och blev stråland solsken här med :P som tur var

    SvaraRadera
  3. Skönt det! Hoppas solen håller i sig!

    SvaraRadera