torsdag, februari 17, 2011

Morgonstund har guld i mun!

Mina två senaste googlesökningar lyder: "Hur många cm är 75 g margarin", "Mäta margarin med linjal"...
Ja, du gissade rätt. Jag är i bakarsvängen men det som inte kan hända har hänt. Margarinet har tydligen tappat sitt papper och tagit sig in i en plastburk. Varför man inte sparar pappret så man kan mäta är för mig ett mysteruim.. Så Scones'en och chokladmuffinsen som jag är på G med dröjer lite.

Varför detta trevliga hemmafrubeteende denna morgon då? Jo det här är en väldigt speciell helg. Det är helgen då jag får fira att jag har överlevt ytterligare 1 år på denna jord. Det är också helgen då min bästa vän har tagit sig hem från London för att bl.a. leka med mig. Är på bättre humör än vad jag varit på länge och har roliga grejer som händer hela helgen. Alltså kan jag inte dröja kvar här hur gärna jag än vill.

 Åter till världen där man mäter margarin med linjal.. Snart kommer det trevligt frukostbesök-
ALL KÄRLEK!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar