tisdag, januari 04, 2011

Du säger att det står skrivet i stjärnorna

Det vill sig inte riktigt idag. Jag försöker dra på smilbanden och tänka sådär positivt som jag faktiskt brukar göra. Ja, tänka sig. Jag är egentligen en person som försöker se livet från den ljusa sida. Svårt att tro när man läser föregående inlägg i denna nyfödda blogg.

Är inne i ett slags 'svart hål' i mitt liv pga. diverse hälsoproblem som gör att det på något sätt bara blir känslorna av ilska, förrviring och tvivel som fastnar här. Men det blir bättre. Ge det lite tid och sov på saken som man brukar säga. För sömn fick jag alldeles för lite av inatt. Jag är en sån där person som behöver sova 8-10, gärna 12 timmar per natt. Men i och med smärta, alldeles för mycket tankar som springer iväg åt fel håll när småtimmarna närmar sig samt Kanada-Usa JVM inatt lyser sömnen med sin frånvaro och bevisen finns klart och tydligt att skåda under mina ögon.

På tal om JVM. Fascinerande nationer det där, Kanada och Usa alltså. En helt annan typ av mentalitet om hur man beter sig på en läktare och inte minst bland folk. Både inom idrottssammanhang och, ja, de flesta sammanhang.. I jämförelse med dessa två typexempel får vi svenskar både skämmas och vara stolta över oss. Även om jag inatt tittade på dem och uttalade vilka fån de är tycker jag att det trots allt är ganska uppfriskande. den där känslan av 'screw it'...

Så det gör jag nu, med mina nerver och denna inställning.
In i duschen och på med lite musik så gör vi det här.


Lil wayne och Kevin rudolf gör det så bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar