tisdag, januari 11, 2011

M.Monroe

Jag är väldigt fascinerad, skulle man nog kunna kalla det, av en del kvinnors skönhet. Vissa kvinnor har en sådan naturlig skönhet över sig om man så vill.. Hela kroppsramen och benstrukturen är vacker på ett väldigt fantastiskt sätt egentligen. Någon uttryckte det så bra häromdagen; vuxna kvinnor som försöker få ned en fullvuxen kroppsram i en 12-årings förpubertala klädstorlekar. Det låter helt befängt när man sätter det i det sammanhanget.

 Jag tycker att det är så korrekt att det är när vi blir det vi är menade att vara och inte försöker påverka något som allting faller på plats. Det är den som man föddes till som passar en själv bäst. Snarlik hårfärg osv. Om man äter och rör på sig som man ska hamnar kroppen i balans , eventuellt plus/minus något kilo hit och dit. Det hela är så mycket enklare än många av oss gör det.

Nej, jag tror inte att jag är den förste som har kommit fram till detta. Men jag vet också att det finns folk som ännu inte gjort det. Jag önskar att jag hade vetat det jag vet nu för bara ett par år sedan. Fast det är en del av charmen det med, att inte veta. Men man hade inte behövt vara så hård mot sig själv. Idiotisamhälle som uppmanar det som ingen egentligen vill vara, ens vara med eller känner sig hemma i/med...

Marilyn Monroe eller snarare Norma Jean Baker. Få finner henne oattraktiv. Helt enkelt en kvinna som var den hon föddes till, osäkerhet till trots. Nu har inte alla gener som Marilyn men vi är alla vackra på våra egna små sätt. Hur spyfärdigt klyschigt det än må låta.


Hennes skönhet är enligt mig bländande

1 kommentar: